Woensdag 16 augustus 2023 Naar Heiligenthal/Lüneburg

16 augustus 2023 - Südergellersen, Duitsland

De zee was spiegelglad toen we gingen slapen gisterenavond, maar dat veranderde wel tijdens de oversteek van het Skagerrak ‘s nachts. We hebben er niet goed door geslapen. ’s Morgens lagen de pepermolens in de ontbijtruimte op de grond. Ze waren bijna allemaal van de tafels gerold.

We ontscheepten in het noorden van Denemarken in de kletsende regen, maar naarmate we landinwaarts vorderden, begon de zon te schijnen. We hielden halt bij het buitenverblijf van het Deense koningshuis. Hun slot Marselisborg in de buurt van Århus stond in de steigers. We wandelden door het park en vingen nog een glimp op van het Kattegat. Op zoek naar een koffietje/theetje belandden we op een paardenrenbaan. Maar alles was er gesloten, behalve het toilet. Niet onbelangrijk ;-)

De tweede stopplaats op onze vrij lange rit van 570 km was in Flensburg, vlak over de Deense grens met Duitsland. Het kleine stadje gelegen aan een fjord heeft gezellige eethuisjes. We aten er een visschotel en maakten een wandelingetje. Hoewel het mooi oogt, vinden we het geen aanrader. Het is erg populair bij de Denen als winkelplaats. Ze slaan er vooral alcoholische dranken in. We verlieten onze laatste fjord en reden, ondanks files rond Hamburg, toch redelijk vlot naar onze bestemming ‘Wassermühle’, een verzorgd hotel in een voormalige watermolen te Heiligenthal bij Lüneburg.

De landelijke omgeving met grote bakstenen hoeves in vakwerk lonkt, maar onze batterijen zijn helemaal plat.

Net zoals gisteren doen we onze snaveltjes en oogjes vroeg dicht.