1 augustus 2023 Van Bispingen naar Kopenhagen

1 augustus 2023 - Copenhagen, Denemarken

We kregen een gratis upgrade en sliepen heerlijk in een ruime kamer met kingsize bed.

Omdat het er zo stil was, dachten we dat er weinig gasten waren, maar de ontbijtzaal liep goed vol. We vermoeden dat  de meeste gasten wandelaars zijn, die hun hartje kunnen ophalen op de vlakbij gelegen Lüneburger heide. Honden zijn zelfs in de ontbijtruimte toegelaten, maar het is er kraaknet. Jan kijkt altijd erg uit naar het ontbijt in een hotel, en hier werden zijn verwachtingen meer dan overtroffen.

Een rit van anderhalf uur bracht ons naar het gezellige kuststadje Timmerdorfer Strand. We wandelden over het strand tot op de pier. Daar genoten we van een koffietje/theetje in het Mikado Theehuis. Het was er iets te warm en de muziek kon wat stiller, maar het zicht op de zee en de poezenrobotjes net zoals in De Vlegel, maakten alles goed.

In de plaatselijke Aldi haalden we wat pistolekes. Een picknickplaats vinden was niet eenvoudig. We moesten ons tevreden stellen met een bankje dichtbij de straat. Toen er een leger kleine zwarte vliegjes op ons drinken afstormde, hielden we het voor bekeken. Jan lepelde zijn yoghurt in de auto op.

Tijdens de rit naar de ferry heeft het hard geregend, maar daarna scheen de zon. De boot zat behoorlijk vol. Aan de damestoiletten stond een lange rij. De nood was hoog, maar we zochten toch eerst een plaatsje op het buitendek op. Een kwartiertje later was de lange rij verdwenen. Tot overmaat van ramp geraakte ik het toilet niet in, ook al herhaalde een hulpvaardige dame, die aan de lavabo stond: ‘trek, trek, trek.’ Uiteindelijk zal ze gedacht hebben dat ik doof was, want ze ging over tot gebarentaal. Toen begreep ik dat ze Deens sprak. Ik zal mijn eerste woordje Deens niet snel vergeten. ‘Tryk’ betekent duwen;-)

Op Deense bodem volgden we de instructies van Tere en Bart, onze lieve vrienden. Bart werkt mee aan de bouw van een onderzeese tunnel van Duitsland naar het Deense eiland, Lolland. Dat is een gigantische opdracht en daarom wonen ze tijdelijk in het groene Denemarken.

We bereikten hun leuke huis in tien minuutjes. Het was een fijn weerzien. We werden verwend met lekker eten op hun terras. Daarna reden we samen naar het klein stadje, Maribo, dicht in hun buurt. Samen met hun hond, Kanella, maakten we er een mooie wandeling.

De rit naar Kopenhagen verliep vlot. Bij aankomst aan het mastodont hotel bleek er geen plaats meer in de ondergrondse parking. Jan is dan verderop gaan parkeren terwijl ik in de lobby op hem wachtte.

Het personeel is niet vriendelijk, maar de kamer is ok en dat is het belangrijkste.

Goede nacht!

1. Leo:
    1 augustus 2023
    Dat ontbijt ziet er inderdaad heerlijk uit. Hopelijk heb je geluk met het weer in Kopenhagen want het is een mooie stad.
  2. Tere & Bart:
    1 augustus 2023
    Zo gelukkig om naar jullie in Denmark 🇩🇰 zien!!! Tot volgende keer.. Bedankt voor jullie bezoekje.. en waar is de foto met de snor ?
  3. Ria:
    2 augustus 2023
    Geniet van het prachtige Kopenhagen! Groetjes aan "the little mermaid"
  4. Hilde:
    Mooi land mooie stad !
    Personeel niet vriendelijk ? Te veel toeristen gehad misschien ?
    Geniet van de mooie omgeving !
  5. Ann:
    2 augustus 2023
    Kijk uit naar de avonturen in kopenhagen! Staat op onze bucket list.
  6. Erauw Chris:
    2 augustus 2023
    Wat is jullie trip weer mooi uitgestippeld.
    geniet er samen met volle teugen van!
  7. Johan Bosmans:
    2 augustus 2023
    Geniet van jullie vakantie!!
  8. Noel De Goe:
    2 augustus 2023
    En wat te zeggen van het fietsverkeer in de hoofdstad , waarschijnlijk bijna iedereen met E bikes . Geniet van jullie verdere reis .
  9. Myriam:
    3 augustus 2023
    Overal heel brede fietspaden!
  10. BAI:
    非常高兴看到你们一切顺利,祝你们旅途愉快!
  11. Anne:
    2 augustus 2023
    Kijk uit naar jullie verder avonturen
  12. Gilberte:
    2 augustus 2023
    Geniet van Kopenhagen. Voor zover wij ondervonden is het een mooie stad met zeer vriendelijke mensen - ook het personeel - en heel gezonde maaltijden. Je vindt er nog echt het boerenbrood van in die 'goede oude tijd'.
  13. Kristien:
    2 augustus 2023
    De kinderen zijn heel enthousiast over de poezenrobots zoals in de Vlegel ;) Dikke kus