maandag 31 juli 2023 Van Mortsel naar Bispingen

31 juli 2023 - Bispingen, Duitsland

Vorig jaar vertrokken we op vakantie bij een temperatuur die rond de 38° cirkelde. Vanmorgen was het 20 graden minder.

Vlak over de grens met Duitsland dronken we een koffietje, maar onze eerste echte stopplaats was het gezellige stadje Kettwig. We wandelden langs kronkelende straatjes vol pittoreske huizen. De schalies die niet alleen het dak, maar ook een groot deel van de muren bedekten, werden in mooie patronen aangelegd. In een plaatselijke Konditorei aten we een lekker belegd broodje. Picknicken stelden we even uit vanwege de dreigende lucht.

Ruim 200 km verder hielden we halt in het kuuroord, Bad Salzuflen. In het historisch centrum was het op zijn Duits proper. De huizen, waarvan sommige dateerden uit de jaren 1600, waren prachtig beschilderd, maar de staten lagen er eerder verlaten bij. Het Kurpark ligt 5 km buiten het centrum. Aangezien we een goed gevulde, dus redelijk zware koelbox vol lekkers bij hadden, reden we er met de auto naartoe. Een mooie kiosk tussen verzorgde bloemperken geeft de plek aan waar de warmwaterbron ontspringt. Heel erg warm is het water niet, ongeveer 21°. Belangrijker voor de mensen die komen genieten van de thermen is het hoge zoutgehalte van het water.

We vonden geen picknicktafel, maar wel twee banken onder een grote kastanjeboom. Met zicht op een metershoge fontein hebben we gesmuld van onze tomaatjes met garnaal en natuurlijk van de ‘patatsalade’.

De verdere rit naar Bispingen verliep vlot. In de andere rijrichting stonden talloze vrachtwagens en auto’s stil. De file was enkele kilometers lang. De regen, die al een hele dag dreigend boven ons hoofd hing, zette zich in net toen we aanbelden aan het hotel. Nu horen we het vanuit onze kamer behoorlijk plenzen. Van het balkonnetje kunnen we misschien morgenvroeg genieten.

Slaap wel!

1. Jacqueline & Guido:
    31 juli 2023
    Leuk om na een grijze, natte dag , net voor het slapen gaan, nog je opgewekte verslag te lezen. Goed voor mooie dromen….
  2. Herman Plasmans:
    31 juli 2023
    Regen tegen een slaapkamer is romantisch
  3. Katelijne De Wandel:
    31 juli 2023
    Hopelijk morgen beter weer..
  4. Rezy Van der Linden:
    31 juli 2023
    Begin van een mooi verhaal 👍🏼
  5. Tere & Bart:
    Morgen naar Denmark!! 🇩🇰
  6. Deman Bianca:
    1 augustus 2023
    Een reisverhaal om van te genieten tussen al die plenzende regenbuien
  7. Ria:
    1 augustus 2023
    Goedemorgen Myriam en Jan! Zeer leuk, wederom dagelijkse verhalen van jullie belevenissen en mooie foto's van de reis naar het Noorden. Ziet er alvast veelbelovend uit 😃
  8. Leo Huysmans:
    1 augustus 2023
    De start van een mooie reis met hopelijk niet te veel regen.
  9. Kristien:
    1 augustus 2023
    Nog niet zo ver van huis en toch al heel anders! Geniet ervan x
  10. Ann:
    1 augustus 2023
    Mooie foto’s zeg. Ik merkte bij mezelf dat ik, na het lezen van je zalige verslag, een glimlach op mijn mond had! Merci daarvoor. Kijk uit naar jullie volgende verhaal!
  11. Hedwig Houben:
    1 augustus 2023
    Jullie zijn kampioenen in het vinden van pittoreske plaatsen! Geniet ervan!
  12. Erauw Chris:
    1 augustus 2023
    Leuke foto's en jullie laten me watertanden bij die verzorgde picknick.
    Hier vandaag droog gebleven ; wel heel driegende lucht nu ((16:30 Hr)