Dinsdag 26 en woensdag 27 juli 2022 - Mühlbach am Hochkönig

27 juli 2022 - Mühlbach am Hochkönig, Oostenrijk

Het broodje dat ik aan de Krimmler waterval heb gegeten, is me allerminst bekomen. Zowel Filip als Pieter-Jan tipten op voedselvergiftiging en hun prognose schijnt uit te komen. Een hele nacht misselijk, de dag nadien koorts en in bed en vandaag weer beter maar nog weinig energie.

Jan verkende gisteren in zijn eentje de omgeving en deed nadien te voet boodschappen, een hele wandeling want we zitten hoog boven het dorp. Hij ontmoette onderweg een hertje!

Vandaag heb ik geprobeerd te wandelen, maar ik zat snel terug op ons balkon. Vanmorgen aten we er in de zon, vanmiddag regende het. Door de laag overhangende dakrand werden we niet nat. Een vogelfamilie heeft vlak boven ons hoofd tussen de dakbalken een nestje. De ijverige ouders vliegen af en aan, maar dat belet de kleintjes niet om regelmatig luid te piepen. Klein mannen, het is overal hetzelfde ;-)

De eigenares van ons huis is heel vriendelijk. ’s Morgens komt ze broodjes voor onze deur afzetten en dan doet ze graag een babbeltje. Ze heeft jaren een café gehad en haar stem snijdt als een cirkelzaag dwars door alles heen.  Ze is 68 maar ziet er minstens tien jaar ouder uit. Het caféleven heeft blijkbaar zijn tol geëist.

Erg rustig was het hier vanmorgen niet. Zowel boven ons als beneden aan de overkant van de vallei, waren bosbeheerders met kettingzagen aan het werk. Na het gezaag hoorden we verscheidene keren gekraak gevolgd door een zware plof, weer een boom om.

In de verte hebben we zicht op de Bisschopsmuts, een berg die ons welbekend is. We verbleven twee keer in Filzmoos en daar is de "Bischofsmütze" de huisberg. Er komen jaarlijks groepen toeristen die geloven dat de berg een heilzame uitstraling heeft. Ik hoop dat hij ook op mij een gunstig effect zal hebben.

Jodela-hi-tie!

1. Goedele Van den Broek:
    27 juli 2022
    Dag Myriam, Blij te horen dat het ergste weer achter de rug is. Geniet van de zomerse bergen, de uitzichten, de rust en de zuivere berglucht. Heilzaam... zoals je zegt! :)
  2. Leo Huysmans:
    27 juli 2022
    Vlug terug helemaal op de been.
  3. Hugo Peters:
    27 juli 2022
    Oei Myriam, je gaat niet echt op reis om ziek te worden hé. Hopelijk gaat het snel voorbij.
    Jullie maken alweer zulk een mooie trip, iedere dag is het lezen van jullie belevenissen een ontspanning voor ons.
    Els en Hugo
  4. Jacqueline & Guido:
    27 juli 2022
    Lieve Myriam, je misselijk voelen en dan nog de moeite doen om ons te entertainen ; knap ! Hopelijk heb je een goede nacht en is morgen een betere dag 🍀
  5. Noel De Goe:
    27 juli 2022
    Ai ai broodje gevuld .. U zijt niet de eerste die daar 1 to2 dagen van onder de voet zijt .. weet er van mee te spreken . Vlug herstel … content dat verder mogen mee genieten 👍
  6. Ria:
    28 juli 2022
    Gelukkig dat jullie niet moesten doorreizen en je op je terrasje in Mülbach kon bekomen van de voedselvergiftiging! Jullie zitten daar zeer mooi zo boven op de berg, prachtige uitzichten, gezellig! Geniet van al het moois!
  7. Deman Bianca:
    28 juli 2022
    Gelukkig is het ergste voorbij en kunnen jullie terug genieten van de mooie omgeving. Heel veel groetjes en hou je goed!
  8. Teresa Lozano:
    28 juli 2022
    Beste Myriam, veel beterschap..... Vandaag ben je zeker veel beter... Knuffels en wees voorzichtig..
  9. Marleen De Sloovere:
    28 juli 2022
    Gelukkig terug beter, ben ooit van een cocktail in lanzarote zo ziek geweest, voor mij geen cocktails meer !
  10. Erauw Chris:
    28 juli 2022
    hey, hopelijk is al de smeerlapperij uit je lichaam. Veel drinken en dan licht voedsel en dan kan je terug er op uit met Jan. Mooie kiekjes! Ik lees alles wel als ik terug thuis ben van Schotland.
    Grtjs
  11. Herman Plasmans:
    31 juli 2022
    goed dat je terug genezen bent