Donderdag 28 juli 2022 - Dienten en Hinterthal

28 juli 2022 - Mühlbach am Hochkönig, Oostenrijk

Vanmorgen voelde ik me gelukkig veel beter. We hebben ontbeten op het terras. Het was nog fris, maar het beloofde een mooie zomerdag te worden. Het ideale weer voor een zetellift. De Bürglalmbahn in Dienten ligt een kleine 20 minuten rijden van hier. We kunnen gratis gebruik maken van de bus, maar die rijdt slechts om de drie kwartier en onderweg merkten we dat er zoveel mensen op stonden te wachten dat er waarschijnlijk zitplaatsjes te weinig zouden zijn.

Genietend van de vergezichten en ook van het feit dat onze gastenkaart vrije toegang had gegeven, stegen we naar meer dan 1650 meter. Daar maakten we een prachtige wandeling. Ik was weer heel blij met de stokken van Ria. Onderweg ontmoetten we een sympathiek koppel uit Nederland. De gelukzakken wonen vlakbij Keukenhof. Net als wij hebben ze af en toe genoeg van het vette Oostenrijkse eten. De man gebruikte de grappige uitdrukking “Dan zit een mens weer tegen zo een Schnitzel aan te hikken.” Ik snapte volledig wat hij bedoelde. Hij kent in België vooral Brasschaat, waar hij voor Nederlandse kindjes als poppenspeler wel eens een feestje opluistert.

Uit veiligheidsoverwegingen hadden we een uiterst sobere picknick bij: pistolekes met een reep Milka chocolade, arme Jan.

Terug in Dienten namen we nog wat fotootjes van een heel pittoresk houten huis vol bloemen.

Aan het leuk terrasje van de Dorfstub'n konden we niet weerstaan.

Het was om halftwee nog steeds een stralende zomerdag, wat niet echt klopte met de weersvoorspellingen. We reden door naar het vlakbij gelegen Hinterthal, waar er nog eens een gratis zetellift op ons wachtte, de Hochmaisbahn. De temperatuur was opgelopen tot 27 graden en we hadden in de voormiddag al gewandeld. Daarom genoten we enkel van het uitzicht en van wat lekkers in de zeer mooie berghut Steinbockalm. Vlakbij lag een wondermooi wit kapelletje dat me onmiddellijk deed denken aan een lied dat we met het vrouwenkoor Sanseveria Plus zingen. Het start met de zin: Droben stehet die Kapelle schauet still ins Tal hinab. Niet zo eenvoudig om juist te zingen, maar wat mij betreft heel mooi.

Rond vier uur reden we naar huis om het voorspelde onweer voor te zijn. In de Spar deden we inkopen. Zo hoeven we vanavond niet tegen een braadworst aan te hikken ;-)

Pas rond zes uur kletterde er even hevige regen op ons dak en hoorden we gedonder. We kregen op ons balkon nog een prachtige regenboog cadeau.

Lieve groetjes

1. Leo Huysmans:
    28 juli 2022
    Gelukkig beter. Zo houden en maar verder genieten van al het moois.
  2. Anne:
    28 juli 2022
    Wat prachtige uitzichten. Fijn om te zien dat je je beter voelt Myriam.
  3. Noel De Goe:
    28 juli 2022
    Op een bank wat uitrusten in zo’n amazing landschap…Dat heet dan gelukkig zijn !