De Chinese Ambassade in Brussel

30 mei 2010 - Brussels, België

Op woensdag 19 mei vertrokken Gilberte en ik om 10 na 7 's morgens richting Chinese ambassade om onze reisvisa te regelen. Na een vlotte rit stonden we een uurtje later als nummer twee en drie voor de nog gesloten deur. Aan het Chinese ongeluksgetal 4 zijn we gelukkig ontsnapt.

De rij wachtende mensen achter ons groeide met de minuut aan. Het was heel wijs van Gilberte om zo vroeg op te staan. De personeelsleden van de ambassade spraken vloeiend Frans, maar ze glimlachten toch wanneer we met onze assimil-kennis 'xiexie ni' (dank u ) zeiden.

Na een heerlijke cappucino en een gigantische baguette in een eethuisje ergens in het Brusselse hadden we onze eerste gezamenlijke voorbereiding van onze grote reis achter de rug.

1. Els en Hugo:
    30 mei 2010
    Graag blijf ik op de hoogte van alles wat staat te gebeuren tijdens de geplande reis naar China.
    Geniet er maar van want dit is weer iets wat je niet alle jaren kunt beleven.

Els Callens
  2. Cathy Vandervelden:
    30 mei 2010
    ik ben hééél benieuwd naar jullie avonturen in het verre China !!
    Een goeie reis toegewenst .

Cathy
  3. Jacqueline & Guido:
    Het wordt spannend !
    Nog maar 10 dagen : de count-down is nu echt begonnen.

We wensen je veel voorpret en weing stress en we kijken uit naar de avonturen van Myriam in China.

G. & J.
  4. Els Peeters:
    Hallo schoonzusje

Heel plezant dat we je doen en laten nu kunnen volgen vanuit onze luie zetel. Voor jou en je reisgenoten zal het een drukke, maar fantastische tijd worden. En dat weet ik "toevallig" van mijn wederhelft.
    Geniet ervan. Het wordt een ongelooflijke en prachtige reis.

Groetjes. Els, Luc en Sofie
  5. Kristel:
    Hoikes Myriam,

Ik wens je een hele fijne reis, vergeet je stokjes niet!
    En genieten en foto's schieten voor de werkende medemensen te doen watertanden,

groetjes of in 't chinees:
    tsjing tsjang tsjoeng
    Kristel
  6. Cuyt Jos:
    30 mei 2010
    Ik wens je een toffe, veilige reis ! Zou graag in jou plaats willen zijn !
  7. asselbergs frans:
    31 mei 2010
    Lucky You
    Enjoy the trip and it will be something special.

F.& R.
  8. Hedwig Houben:
    31 mei 2010
    Goed dat je ons laat meegenieten van je reis!

Geniet ervan!

Hedwig.
  9. Ann:
    1 juni 2010
    hey buur,

super plan van die blog. We lezen mee. groetje sen een heel heel fijne reis.

de buurtjes
  10. Tine Mees:
    2 juni 2010
    Hoi Myriam,

Ik wil ook wel meegenieten van jullie reisavonturen daar in het verre China! Wens je in elk geval heel veel plezier! Geniet ervan!

Tine
  11. An Goris:
    3 juni 2010
    Hallo Myriam,

Fijn dat we mogen 'meereizen'. Veel plezier en leuke ervaringen opdoen hé! Optimaal genieten zou ik zeggen en tot ziens,

liefs, An
  12. Jeanne moons:
    7 juni 2010
    Nog 3 keer slapen en het is zover!!!
    Geniet van je reis en laat je maar leiden door deskundigen!!
    Een fijne tijd gewenst,

Jeanne
  13. Kristien haems:
    9 juni 2010
    Hoi, Myriam, ik ben juist terug van Z. Engeland . . . ik vermoed dat je nog niet vertrokken bent. . . daarom wil ik jou langs deze weg een heel boeiende reis wensen!
    Pas goed op jezelf en voor de rest: genieten maar!!
    Ik ben zeer benieuwd naar je avonturen. . .

Kristien
  14. Hilda Mathys:
    9 juni 2010
    Lieve Myriam, gauw nog een berichtje om je een zeer goede reis toe te wensen. Geef je ogen de kost, want er zijn veel mooie dingen te zien. Geniet van je vakantie en komt veilig terug thuis.

Hilda
  15. Bianca:
    11 juni 2010
    Hi Myriam, hopelijk ben je goed aangekomen en niet te moe.
    Geniet ervan met volle teugen want het gaat allemaal zo snel voorbij!
    Straks zijn we ook weg. Ik hoop dat ik je avonturen zal kunnen volgen bij onze vakantiebuurvrouw.

Groetjes
    Bianca
  16. Jeannine Ceulemans:
    11 juni 2010
    Hoi 'Diva',

Heb zo dadelijk één van mijn legio obligate etentjes... Zou 1000 x liever ergens met jou op z'n Chinees zitten puffen... Enjoy!!!!!

Jeannine