Woensdag 7 juli 2021 Bodensee en Salzburgerland

7 juli 2021 - Öblarn, Oostenrijk

Vanmorgen werden we redelijk laat wakker. We zaten pas rond half negen aan de ontbijttafel. Het was overtrokken en er waaide een stevige wind, een heel ander weer dan gisteren.

We besloten om naar de Bodensee te rijden. Niet de grote bekende op 360km rijden van hier, wel een klein meertje hier in de buurt. Het Forellenhof waar je volgens de brochure verse forel uit het meer kon eten, sprak ons erg aan. Bovendien hadden we geen goed oog in het weer en leek een makkelijke wandeling ons wel beter.

Op de parking stonden enkele bussen en heel veel auto’s uit Tsjechië. Het was de eerste keer dat we zoveel toeristen bij elkaar zagen. De wandeling naar en rond het meer was heel gemakkelijk. Mensen met kinderwagens en zelfs enkele mensen met een rolstoel genoten van het natuurschoon. Ondertussen was de zon doorgebroken en was het 27°! Het meer is prachtig gelegen. In het groene water springen regelmatig forellen naar boven. Er liggen enkele bootjes klaar voor wie wil gaan vissen. In de verte zagen we de waterval, die het meer voedt, van een hoge berg naar beneden storten. We besloten om een klein stukje te klimmen om wat meer op te vangen van het watergeweld. Het was al na twaalven en we hadden enkel wat water en maar één appel bij. Elke keer wanneer we overwogen om terug te keren, deden we er nog een stukje klimmen bij. Zo belandden we uiteindelijk toch aan de voet van de waterval.  Prachtig!

Op een bankje deelden we onze ene appel en Jan zag er tussen de rotsen een hamstertje dat kwam piepen. Met een klein stukje appel probeerden we het diertje nog te lokken, maar dat is niet gelukt. We ontmoetten nog twee Duitse vrouwen die we op een andere wandeling samen gefotografeerd hadden. Voor hen was het hun laatste vakantiedag. Ze waren door gewandeld naar een hoger gelegen meer maar ze vonden de wandeling teleurstellend. Het was heel de tijd moeizaam klimmen over grote en kleine rotsblokken zonder één enkel uitzichtpunt. Met deze informatie vonden we het niet meer moeilijk om rechtsomkeer te maken. Het duurde toch nog ruim een half uur voor we het Forellenhof bereikten. Op het zeer ruime terras aten we een kleine, maar lekkere maaltijd en luisterden we naar de vrolijk kabbelende stemmen van de andere gasten. Dat was van het pre-corona tijdperk geleden dat we zoiets nog gehoord hadden.

Kristien, Filip en hun drie kindjes zijn gisterenavond ook in Oostenrijk aangekomen. Ze verblijven in Salzburgerland. Dat is een eindje rijden, maar we hadden het ervoor over om hen weer te zien. Voor de kinderen is hun vakantiewoning het aards paradijs. In de grote omheinde tuin staat een kippenhok waarin een moederkloek rondscharrelt met haar piepkleine kuikentjes. Er woont ook een gans die twee wat grotere kuikens heeft en er staat een schommel. Vlak naast de tuin stroomt een riviertje en heel de vallei is omgeven door bergen waarvan één bedekt met eeuwige sneeuw.

In een heel gezellig restaurant dat tegelijk boerderij is, hebben we samen iets gegeten. Het was een fijn weerzien.

Voor ons wordt het onze laatste nacht in Mitterberg. Morgen rijden we naar onze tweede bestemming, Gmunden. Fijn dat jullie een beetje meereizen. We genieten van jullie reacties!

Slaapwel

1. Leo Huysmans:
    7 juli 2021
    Blij dat we mogen meegenieten van de mooie beschrijvingen en de reis. Een dag die niet stuk kan als je de kinderen terug kunt zien.
  2. Deman Bianca:
    8 juli 2021
    Indrukwekkende foto's allemaal, prachtige streek. Het laat wakker worden is een teken dat jullie beginnen te ontspannen 👍 Genieten maar en zeker nu de kindjes in de omgeving zijn.😘
  3. Noel De Goe:
    8 juli 2021
    spijtig,het weerzien met de kinderen was maar van korte duur.Moeder kloek en haar kuikentje…oh zo schattig.
    We kijken uit hoe Gmunden er uit ziet volgens Myriam .
  4. Els en Hugo:
    8 juli 2021
    Wij kunnen zien hoe jullie genieten van de mooie natuur en de gezonde lucht. Als je dan ook nog de kindjes die ook in de buurt zijn kan bezoeken is Oma ongetwijfeld heeeeel content. Els en Hugo
  5. Teresa Lozano:
    8 juli 2021
    Wij denken aan jullie... We houden van de koeien met die bel... Het is uniek!! Groetjes