Zaterdag 3 juli: rustdag

3 juli 2021 - Mitterberg, Oostenrijk

Ons huisje is ouderwets, maar kraakproper en heel gerieflijk. De kokosmat die aan de terrasdeur ligt, zorgde meteen voor de juiste toon. Er staat de volgende tekst op: Hier regiert der König… bis die Königin wieder da ist ;-)

Vanmorgen was het al zonnig genoeg om op het terras te ontbijten. We zijn hier volledig omringd door bergen. Eentje is behoorlijk hoog en hield zich vanmorgen nog wat verscholen in een witte wolk. Nu zie je de grijze steenmassa boven de boomgrens blaken in de zon.

Veel eten hadden we niet in huis. In het pittoreske stadje Gröbming, op tien minuutjes rijden van hier, deden we wat inkopen. We wandelden door de straatjes met huizen in vrolijke kleuren geschilderd, lichtgeel, lichtblauw, lichtgroen en om Lien plezier te doen, zijn er ook heel wat in het okergeel. De houten balkons en de relingen van de bruggetjes hangen vol bloemen en in de voortuintjes bloeien rozenstruiken en staan leuke versieringen. Doe daar nog een schattig kerkje met ajuintoren, een stralende zon en de bergen in de achtergrond bij en het Oostenrijks plaatje is compleet. Als het weer morgen meezit, staat er een kabelbaan met aansluitend panorama wandeling op het programma. Benieuwd wat mijn nieuwe bergschoenen daarvan zullen vinden.

1. Leo Huysmans:
    3 juli 2021
    Hopelijk heb je de schoenen al goed ingelopen. Geniet maar met volle teugen van de prachtige natuur.
  2. Anne:
    3 juli 2021
    Ik wens jullie morgen een fijne wandeling.
  3. Els en Hugo:
    3 juli 2021
    Wat zouden we er graag bij zijn. Mee genieten van zon, natuur, gezonde lucht enz.
    Toch zalig hé?
    Els en Hugo
  4. Noel De Goe:
    4 juli 2021
    Ik zie dat Oostenrijks landschap zo voor mij , genieten maar..
  5. Pieter-Jan Peeters:
    4 juli 2021
    Zijn er ook foto's van de okergele huisjes?
    Kevin vraagt of jullie Heidi uit Tirol al gezien hebben, en of papa zijn lederhozen bij heeft?
    Groetjes van ons allen!
  6. Myriam:
    4 juli 2021
    Het zal dan wel Heidi uit Steiermark moeten zijn. We proberen nog een okergeel huis te fotograferen.
  7. Ria:
    4 juli 2021
    Wat een prachtig uitzicht vanop jullie terras aan jullie vakantiehuisje !! Geniet vandaag van de kabelbaan en de wandeling 🖐🖐